Onko toisesta maailmansodasta esitetty puolueeton ja totuudenmukainen kuvaus? Tapahtuiko Holokausti juuri niin kuin meille on opetettu? Minkä verran juutalaisilla on ollut, ja on, vaikutusvaltaa länsimaiden mediassa ja politiikassa? Entä merkittävissä historian tapahtumissa? Minkä verran sionistijuutalaisilla on vaikutusvaltaa USA:n politiikassa? Mistä juutalaisuudessa on kyse? Mistä monikultturismissa pohjimmiltaan on kyse, ketkä sitä tukevat ja miksi? Miten nämä kaikki liittyvät toisiinsa?

Auschwitzin uima-allas:

Auschwitzin uima-allas:
Ottamani kuva Auschwitzin keskitysleirin (sodan aikaisesta) uima-altaasta elokuussa 2007, Auschwitz-matkallani; kuvaa painamalla aukeaa tuo matka...

lauantai 9. tammikuuta 2010

Ei-juutalaiset juutalaisuudessa 1

Ei-juutalaiset juutalaisuudessa

Juutalaisuuden opetuksia ei-juutalaisista; Mistä juutalaisuudessa on kyse ei-juutalaisten kohdalla? → Ei-juutalaisten asema juutalaisuudessa

– 2. versio (2009/2010)

Julkaistu 24.12.2009. Tulen päivittämään tekstiä monta kertaa lisäämällä siihen uutta ja muokkaamalla sekä parantelemalla vanhaa. (Viimeksi päivitetty 28.1.2010.)

“Juutalaisuus on avoin keskustelulle. Sitä voidaan kyseenalaistaa ja tulkita uudelleen; totisesti, sitä kuuluu kyseenalaistaa, jatkuvasti. Juuri tämä keskustelu – tämä totuuden etsintä juutalaisuudesta ja sen tulkitseminen sitten uudelleen uudelle aikakaudelle – ei ole mitään uutta. Sen sijaan se on juutalaisen perinteen jatkamista yhteistyössä tehdylle uudistukselle. […]
Näin tekeminen vaatii kuitenkin, että me kyseenalaistamme kaikkein pyhimpiä olettamuksiamme. Meidän täytyy murtaa koodi, työntyä myytteihin, litistää taikausko ja päättää ne uskomukset, jotka ovat lianneet juutalaisuuden protektionismiin ja vainoharhaisuuteen. Meidän täytyy särkeä tätä uskontoa ympäröivät muurit, voidaksemme saada selville uudelleen ne ydinuskomukset, joita näiden muurien on tarkoitus suojata.” – Amerikanjuutalainen
Douglas Rushkoff (kirjassaan Nothing Sacred: The Truth About Judaism [2003/2004], s. 2, 3).

Länsimaissa vallitsevan poliittisen korrektiuden mukaan juutalaisuus on harmiton, suvaitsevainen ja rauhanomainen uskonto (sekä: ‘moitteeton’, ‘jalo’, ‘kunnioitettava’, ‘ihailtava’, ‘viisas’, ‘poloinen’ ja ‘aina syytön kaikkeen’). Tulen osoittamaan, että tämän valheellisen poliittisen korrektiuden verhon alta paljastuu hyvin päinvastainen karu totuus...


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. Johdanto

2. Varhaisesta juutalaisuudesta valittuja paloja

2.1. Toora ja Tanakh
2.1.1.
Israelilaisten suorittamia kansanmurhia Jumalan nimeen
2.1.2. Israelilaisten maailmanherruus
2.1.3. Tooran ja Tanakhin tulkintaa
2.2. Kuolleenmeren kääröt ja Jubileen kirja
2.3. Juutalaisuuden opetuksia tannaitistisella ajanjaksolla 0-200 jaa
2.4. Yhteenvetona aikaisen juutalaisuuden luonteesta

3. Talmud: juutalaiset ylempiarvoisia pyhimyksiä, ei-juutalaiset ali-ihmisiä, kristinuskon viha
3.1. Talmudin auktoriteetista
3.2. Talmudin sensurointi
3.3. Ei-juutalaisten syrjintä ja ali-ihmisyys
3.3.1. Ei-juutalaiset ovat eläimiä
3.3.2. Ei-juutalaisten sallittu tappaminen
3.3.3. Ryöstäminen ja muita talousasioita
3.3.4. Ei-juutalaisten sallittu huijaaminen ja epäluotettavuus
3.3.5. Juutalaisten pyhyys ja suuruus
3.4. Viha kristinuskoa ja Jeesusta kohtaan
3.4.1. Peitesanoja kristityistä
3.4.2. Jeesus Talmudissa
3.4.3. Viha kristittyjä ja kristinuskon kirjoja kohtaan
3.5. Kristittyjen hallitsijoiden reaktioita Talmudiin
3.5.1. Listaus juutalaisuuden oppien vastustamisesta.
3.5.2. Sanallisia hyökkäyksiä ja virallinen väittely
3.5.3. Lutherin 7-kohtainen ohjelma
3.6. Yhteenveto Talmudista

4. Halakha: juutalaisten ylempiarvoisuus, ei-juutalaisten ala-arvoisuus
4.1. Ei-juutalaisten tappaminen ja hengen pelastaminen
4.1.1. Ei-juutalaisten tappaminen rauhan aikana
4.1.2. Kaikkien ei-juutalaisten sallittu tappaminen sodan aikana
4.1.3.
Maimonidesin lait vääräuskoisten tappamiseen
4.1.4.
Hengen pelastaminen
4.1.5.
Joitain käytännön esimerkkejä
4.1.6. Yhteenvetona
4.2. Ei-juutalaisten eläimellisyys, saastaisuus ja orjuutus
4.3. Seksuaalirikokset
4.4. Ei-juutalaisten oikeudellinen asema
4.5. Raha ja omaisuus
4.5.1. Lahjat
4.5.2. Koron ottaminen
4.5.3. Omaisuuden palauttaminen
4.5.4. Huijaus liike-elämässä
4.5.5. Petos
4.5.6. Varkaus ja ryöstö
4.6. Ei-juutalaiset Israelin maalla
4.7. Ei-juutalaisiin kohdistuva herjaus

4.8. Opetuksia Israelin virallisesta oppikirjasta
4.9. Kristinusko ja Islam
4.10. Halakhasta Israelin laki?

4.11. Professori Israel Shahakista
4.12. Yhteenveto Halakhasta


5. Kabbala ja Zohar: juutalaiset pyhiä, ei-juutalaiset pahoja, maailman täydellistyminen
5.1. Zoharin ankarimpia ja messiaanisia opetuksia
5.2.
Tikkun, Tikkun olam
5.3. Luriaaninen Kabbala
5.3.1. Ei-juutalaisten saatanallinen asema
5.3.2. Syvällisemmin Luriaanisesta Kabbalasta

5.4. Yhteenveto: ei-juutalaiset Kabbalassa


6. Juutalaisuuden messiaanisuus: maailmanherruus ja maailmanjärjestyksen muuttaminen eli ts. ‘uusi maailmanjärjestys’
6.1. Vanhempi kirjallisuus messiaasta
6.2. Rabbiininen kirjallisuus
6.3. Mechon-mamre/Jewfaq -sivusto
6.4. A Jewish Utopia
6.5. Muita merkittäviä näkemyksiä

6.5.1. Prof. MacDonald
6.5.2. Martti Luther
6.5.3. David Ben-Gurion
6.5.4. Professori Eliezer Schweid
6.5.5. William Winwood Reade
6.5.6. Juutalaisen fundamentalismin messiaanisuuden isän näkemyksiä

6.5.7. Jews for Judaism, The Real Messiah
6.5.8. The Messiah Truth Project Inc.
6.5.9.
Yhteenvetona
6.6. The Messianic Idea in Judaism
6.6.1. Messiaanisuuden ajatus juutalaisuudessa yleensä
6.6.2. Messiaanisuuden ajatus Kabbalismissa
6.6.3. Johtopäätökset Scholemista

6.7. Chabad-Lubavitchin ja suurrabbi Schneersonin messiaaniset näkemykset
6.8. Messiaanisuus Israelissa
6.9. Esimerkkejä aiemmista messiasehdokkaista
6.10. Juutalaisuuden kansallisen messiaanisuuden merkitys käytännössä
6.11. Uusi maailmanjärjestys ja juutalaistahojen kannatus maailmanhallitukseen

7. Arvovaltaisia toimia ja näkemyksiä juutalaisuudesta
7.1. Chabad-Lubavitch ja suurrabbi Schneerson
7.1.1. Mitä Schneerson opetti
7.1.2. Schneersonin Lubavitch-liikkeen vaikutusvalta
7.1.3. Lubavitch-liikkeen nykyaikainen ei-juutalaisten vastaisuus
7.1.4. Rabbi Yitzhak Ginsburg
7.2. Baruch Goldsteinin verilöylyn merkitys
7.2.1. Goldstein ja hänen v. 1994 verilöylynsä
7.2.2. Juutalaisyhteisön reaktiot Goldsteinin verilöylyyn Israelissa
7.2.3. Johtopäätös Goldsteinin verilöylystä
7.3. Gush Emunim ja rabbi Yisrael Ariel
7.4. Muita arvovaltaisia näkemyksiä juutalaisuudesta ja juutalaisista
7.4.1.
Vanhemmalta ajalta
7.4.2.
Eurooppalaisten kansojen suosittuja sananlaskuja juutalaisista
7.4.3.
Uudemmalta ajalta
7.4.4.
1900-luvulta
7.4.5. Juutalaisnaisen kuvaus ortodoksijuutalaisuudesta
7.5. Rituaalimurhat, täysi myyttikö?

7.5.1.
Poliittisesti korrektisti Euroopan rituaalimurhista
7.5.2. Poliittisesti epäkorrektisti Euroopan rituaalimurhista
7.5.2.1. Hoffmanin rituaalimurhatapaukset
7.5.2.2. Leesen rituaalimurhien käsittely
7.5.2.3. Rituaalimurhat ja juutalaisuus
7.5.2.4. Juutalaisten puolustelijoiden puolustuksia
7.5.2.5. Todistusaineistoa kääntyneiltä juutalaisilta
7.5.2.6. Laillisten viranomaisten varmistamat tapaukset

7.5.2.7. Lyhyenä yhteenvetona
7.5.3. Parhaiten todisteltuja rituaalimurhia

7.5.4. Synteesinä Israelilaishistorioitsijan tutkimus rituaalimurhista
7.5.4.1. Arvioita Toaffista
7.5.4.2. ‘The Blood Passover’
7.5.4.3. Toaffin kohtalo

7.5.5. Rituaalimurhien vertailu holokaustiväitteisiin
7.5.6. Johtopäätöksiä rituaalimurhista

7.6. Kristinuskon viha juutalaisomisteisessa Hollywoodissa

7.7. Johtopäätöksiä juutalaisten näkemyksistä ja toimista

8. Johtopäätökset
8.1. Vastauksia kritiikkiin
8.2. Muuta juutalaisuudesta kriittistä kirjallisuutta
8.3. Juutalaisuuden merkityksestä ja vaikutuksesta
8.4. Salaliittoteoreettiset johtopäätökset
8.5. Lopullinen johtopäätös

Loppusanat (8.)

Lähteet (9.)


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



1. Johdanto

Tämän kirjoituksen ensimmäinen versio on alunperin julkaistu v. 2008 lopulla, nimellä Juutalaisuuden opetuksia (Osat 1-7). Alunperin pyrin v. 2009 aikana päivittämään vain hieman tätä edellistä kirjoitustani, mutta ideoita ja materiaalia alkoi kertyä niin paljon lisää, että päätin samantien tehdä kokonaan uuden version (‘painoksen’), jonka sitten julkaisisin kerralla (sen sijaan, että päivittäisin jatkuvasti vähän kerrallaan vanhaa). Tämä on siis alkuperäisen kirjoitukseni toinen kattavampi versio, joka on v. 2009 ja 2010 aikana päivitetty ja täydennetty. Tämä on edellistä perusteellisempi, argumentoivampi, monipuolisempi ja huomattavasti pidempi kuin alkuperäinen (yli tuplasti pidempi).

Tässä tutkimuksessani tulen vastaamaan kysymykseen Mistä juutalaisuudessa on kyse ei-juutalaisten kohdalla ja mikä on sen päätavoite? Eli: Miten juutalaisuudessa suhtaudutaan ei-juutalaisiin, ja minkälaisia vaikutuksia suhtautumisella on ollut ei-juutalaisiin yhteisöihin, kun suhtautuminen on saanut poliittisesti aktiivisia muotoja? Keskityn pääasiassa pohtimaan ei-juutalaisten asemaa juutalaisuudessa, jonka ympärillä kaikki muu tieto pyörii; tämä on se keskipiste (viitekehys). Tekstissä osoitan oikeaksi pääargumenttini siitä, että juutalaisuudessa:

1) Juutalaiset ovat Jumalan pyhä valittu kansa, joiden tappaminen on kauhea synti, ja he ovat paljon ylempiarvoisia kuin ei-juutalaiset;
2) ei-juutalaiset ovat syrjittyjä ali-ihmisiä, pahimmillaan elukoita, joiden tappaminen ja ryöstäminen juutalaisten toimesta ei ole syntiä;
3) kristinuskoa vihataan ankarasti, mikä oli usein kristityssä Euroopassa syynä antisemitismiin ja juutalaisten vallankumoukselliseen henkeen, sekä;
4) juutalaisuuden äärimmäisenä kansallisena messiaanisena tavoitteena on maailmanherruus ja maailmanjärjestyksen muuttaminen, eli ts. ‘uuden maailmanjärjestyksen’ luominen.

Tämä tutkimus ei-juutalaisten asemasta on olennaista, koska juutalaisilla on paljon vaikutusvaltaa länsimaissa, ja koska Israelissa fundamentalistisilla juutalaisilla on paljon vaikutusvaltaa, jopa Israelin politiikkaan. Näistä syistä johtuen on hyvin tärkeää ymmärtää mitä juutalaisuudessa todellisuudessa opetetaan ei-juutalaisista. (Juutalaisten vaikutusvaltaan liittyen: Juutalainen Mediakontrolli; Tri MacDonald Median Juutalaiskontrollista - Osa 1, 2 ja 3; Juutalaisten Vaikutusvalta USA:ssa; akateemisemmin: MacDonald 1998b/2002; Goldberg 1996; Ginsberg 1993; Petras 2006; Mearsheimer & Walt 2007; fundamentalististen juutalaisten vaikutusvallasta Israelissa Tal 1985; Sprinzak 1991; Shahak 1995; Mezvinsky & Shahak 1999.)

Juutalaisuudessa vallitsevasta ei-juutalaisten asemasta on aiemminkin tehty vastaavaa tutkimusta, joka ei vallitsevan poliittisen korrektiuden takia ole juurikaan päässyt valtavirran levitykseen. Tämä tutkimus on keskittynyt laajemmin juutalaisuuteen, pyrkien tuomaan mahdollisimman paljon juutalaisuuden barbaarisia, syrjiviä ja jopa murhanhimoisia opetuksia (Eisenmenger 1700; Pranaitis 1894; Dilling 1960/1980; Bar Chaim et al. 1989/1990; Shahak 1994; Mezvinsky & Shahak 1999; Hoffman 2000; Zilberstein 2003; Duke 2003; Laurio 2006; Hoffman 2008). Nähdäkseni tämä aiempi tutkimus kuitenkin on ollut joko liian laaja-alaista ja pinnallista, tai keskittynyt liikaa heprean- ja aramean kielellisiin lähteisiin, joita suuren yleisön on hankala tai mahdoton varmistaa tosiksi. Tämä muodostuu varsin pahaksi ongelmaksi, koska internetissä on juutalaistahoja jotka kiistävät kaiken (ks. 8.1.). Myös käytännön todisteita ja esimerkkejä kyseisten opetusten toteuttamisesta ja niihin vetoamisesta on esitetty hyvin niukalti.

Pyrin tässä omassa tutkimuksessani keskittymään tiukasti ei-juutalaisten asemaan, edellisten kolmen pääargumenttini osalta. Näen edelliset argumentit kaikkein olennaisimmiksi (joista ensimmäiseen sisältyvät mm. alaotsikot ryöstäminen, murhaaminen, hengen pelastamisen kiellot, huijaaminen, herjaaminen, yms.), koska nykyaikana vallitsevan uskonvapauden johdosta ihmisten sallitaan uskovan vapaasti mihin tahansa,
kunhan se ei haittaa tai vahingoita muita ympärillä olevia. Pyrin myös tarjoamaan käytännön esimerkkejä todisteiksi näistä juutalaisuuden opetusten toteuttamisesta ja niihin vetoamisesta.

Tähän kirjoitukseen olen ottanut paljon lainauksia juutalaisten oppikirjoista
Toorasta, Talmudista, ja Halakhasta sekä Zoharista. Talmudista, josta eniten lainauksia olen ottanut suoraan, en ole ottanut läheskään kaikkia tiedettyjä lainauksia, jotka tukisivat täällä esitettyjä argumentteja – niitä olisi paljon enemmänkin – vaan ainoastaan niitä lainauksia, jotka voi varmistaa englanninkielisestä käännöksistä, kuten suoraan internetistä löytyvästä Talmudin käännöksestä1 (Soncino-painos [1935-1952], comeandhear.com -sivustolta). Sama Talmud löytyy Suomesta vaikkapa Helsingin kansalliskirjastosta (ent. yliopistokirjasto).

Tämän tutkimuksen asian ydin, tai sanoma taikka tavoite ei ole osoittaa, väittää tai vihjata että kaikki juutalaiset tulkitsevat uskontoaan täällä esitettyjen opetusten ja lakien perusteella (tai että kaikki juutalaiset edes olisivat tietoisia näistä). Tosiasia on, että nykyään vain vähemmistö juutalaisista on uskonnollisia. Heistä tuskin kaikki noudattavat täällä esitettyjä opetuksia. Voi myös olla, että uskonnollisista juutalaisista eivät kaikki edes ole tietoisia näistä asioista. Heillä kuitenkin on ehdoton velvollisuus olla tietoisia.

Tutkimukseni tavoite on osoittaa, että juutalaisuudesta tosiaan löytyy näitä täällä mainittuja lakeja ja opetuksia, ja että niitä voi myös tulkita niin kuin ne täällä on esitetty, ja että juutalaisten joukossa on ollut (ja on) juutalaisia jotka ovat tulkinneet (ja tulkitsevat) niitä niin kuin ne täällä on esitetty. Tullaan myös havaitsemaan, että on olemassa ainakin satoja tuhansia juutalaisia, jotka tosiaan tulkitsevat eräitä pääargumenteistani juuri niin.

Tekstiin olen ottanut juutalaisuudesta pääasiassa vain niitä lainauksia, jotka kuka vain voi itse tarkistaa lähdeviitteistäni. Tekstiin on käännetty hieman vapaamuotoisesti englannista suomenkielelle otteita juutalaisuuden uskonnollisista opetuksista (kuten Toorasta, Talmudista, Kabbalasta ja Halakhasta), muuttamatta kuitenkaan asiasisältöä. Sanasta sanaan käännöksiä olen useimmiten välttänyt, koska nuo lainaamani uskonnolliset opetukset ovat hyvin vanhaa ja vaikeaselkoista kieltä, joka on hyvin kömpelön kuuloista ja jota on vaikea kääntää tarkasti.

Tämä kirjoitus on melko perusteellinen ja siinä huomioidaan myös juutalaisuuden puolustajien kritiikki ja selittelyt. Kirjoituksessa ei kuitenkaan vastata erikseen joka ikiseen puolustajien vastaväitteeseen tai selittelyyn, vaan teksti on kokonaisuudessaan kirjoitettu pitäen mielessä nämä. Tekstiini olen ottanut monia lainauksia pitkästi, jotta niiden alkuperäinen asiayhteys tulee täysin selväksi, ja jotta ne näin ovat vakuuttavampia.

(Alleviivaukset lainauksissa minun. Toisinaan on pitkät lainaukset aidattu taulukoihin alleviivauksilla. Lainaukset kirjoitettu normaalisti, kun taas lainausten lainaukset on toisinaan kursivoitu. Pituus tekstiasiakirjana yli 180 sivua, Times New Roman -fontilla, 12-koolla.)





Ei kommentteja:

Tietoja minusta

Oma valokuva
“Kukaan ei voi omistaa mitään arvokkaampaa asiaa kuin ylevän ihanteen, jota kohti hän lakkaamatta pyrkii ja jonka perusteella hän muodostaa ajattelunsa ja tunteensa ja yrittää parhaansa mukaan suunnata elämänsä. Jos pyrkijä siten ponnistelee – pikemminkin tullakseen enemmäksi kuin vain näyttääkseen enemmältä – hän ei voi epäonnistua, vaan lähestyy jatkuvasti päämääräänsä.” (H.P. Blavatsky)